۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸

محمدی عنوان کرد:

۴۹۹هزار نفر بدون مجوز قانونی در دولت نهم و دهم استخدام شدند

۴۹۹هزار نفر بدون مجوز قانونی در دولت نهم و دهم استخدام شدند

یاسوج - مشاور هیئت عالی نظارت بر تخلفات اداری کشور گفت: در دولتهای نهم و دهم ۴۹۹هزار نفر بدون مجوز قانونی از سوی مجلس یا دولت در دستگاههای اجرایی کشور استخدام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار محمدی ظهر پنجشنبه در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:۸۹۴ هزار نفر از سال ۸۴ تا ۹۲ در دولت های نهم و دهم جذب دستگاه ها و نهادهای دولتی به صورت قراردادی، پیمانی و رسمی شده اند که از این تعداد ۳۹۵ هزار نفر که ۴۴ درصد می شود، دارای مجوز قانونی بودند.

وی اظهار داشت: در مجموع۶۸۴ نفر بدون برگزاری آزمون عمومی استخدام و بکارگیری شدند.

وی بیان کرد: چنانچه مصوبه مهرآفرین لغو نمی شد شمار اسخدامی ها در دستگاه ها و نهادهای دولتی در کشور به رقمی حدود یک میلیون و ۲۸۸ هزار نفر می رسید و چیزی حدود هشت هزار میلیارد تومان برای دولت هم هزینه مالی در برداشت.

محمدی همچنین اظهار داشت: مجموع کارمندان و بازنشستگان دستگاههای اجرایی اعم از حقوق بگیران و بازنشستگان و مستمری بگیران در سالجاری هشت میلیون و ۴۷۶ هزار ۴۸۸ نفر را  شامل می شود.

نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در شورای راهوری توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸۷۴ نفر معاون وزیر و یا هم تراز با معاون وزیر، ۱۴۵هزار و ۱۹۹ نفر مدیر ستاد و استانی تا سطح روسای استانی و ۲۹۶هزار و ۳۳۶ نفر مدیران واحدهای عملیاتی در دستگاههای اجرایی کشور مشغول هستند.

محمدی تصریح کرد: در مجموع ۴۴۲هزار و ۴۰۹ نفر مدیر در این عناوین در دستگاههای اجرایی کشور وجود دارد که آمار شرکتهای، نهاد ها و موسسات عمومی غیر دولتی منظور نشده است.

وی عنوان کرد: ۳.۱درصد کارمندان دستگاههای اجرایی کشور دارای مدرک تحصیلی دکترا و ۵.۲ درصد دارای مدرک فوق لیسانس، ۴۱.۷ درصد لیسانس و ۵۰ درصد زیر لیسانس هستند.

کد خبر 2477848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha